تبلیغات
كانگ فو اماج قدرت انسانهاست و انسان های قدرتمند تجاوزگر نیستند بلكه هر چه تجاوز و بیدادگری است در روح ضعیف انسانی است............كانگ فو یك هنر است تا تعلیم بدنی،هنر خود سازی،خودشناسی،هنر خوبی كردن و هنر خدا شناسی را می آموزد............كانگ فو بایستی مثل گلی كه روحش از هر احساس یا هوسی پاك است همواره رشد كند............طریقت ما راه نشان دادن قدرت ما نیست بلكه راه نشان دادن ضعف انسان هاست............كانگ فو جای هوسبازان ناپاك نیست،پس بیدار باشید............همراه کانگ فو را باید در دل همراهان با ایمان و در عمل راهدانان راهمان باید یافت . مواظب راهدان نما ها و گمراهان و دمراهان باشید............در طریقت ما همراهان با اندیشه و افکار و در نهایت با کردارشان معنا پیدا میکند نه با ضربات مشت و لگد،واعتقاد همراهان در چسباندن شاهرگ ها بیکدیگر نیست،در معنا کردن حرمتها و ساختن ها در ورای سوختنهاست............در طریقت دانایی سستی نشان کفر است در هر لحظه از زمان بیدار و هوشیار باشید............طریقت ما پرورشگاه همراهان سمایی برای مردمان جهانیست.در تاریکی شب به تولد اندیشه ها و جرقه ی صاعقه ی افکار خودسازی به ذن ............طریقت ما مکتب آموزش آموزکاران فرداست............گفتن جمله ی همراه چه سخت آسان،پشت همراه ماندن چه سخت،پیمان بستن چه آسان ،پای پیمان ماندن چه سخت!............
كانگ فو توآ 21 معبد تبریز - راز سالم بودن بدن

راز سالم بودن بدن

جمعه 1390/01/19 19:58

نویسنده : یك همراه ناشناس
ارسال شده در: مقالات و مطالب رزمی و ورزشی ،

ازقدیم گفته اند عقل سالم در بدن سالم است و یکی از کم خرج ترین راه های تضمین سلامتی ورزش مناسب و پیوسته است اما ورزشی که هر روز و به مدتی مناسب و کافی باشد چه ورزشی است ؟

مطالعات علمی نشان می دهد روزی نیم ساعت ورزش صبحگاهی یا هنگام عصر و غروب آفتاب به طوری که منجر به عرق کردن شود برای نگهداشتن بدن در وضعیتی متعادل کافی است . این ورزش باید مقداری دویدن آهسته و حرکات دست ها سینه کمر پاها و گردن باشد و پس از پایان ورزش و بازگشت به خانهبا حالت دو یا راه رفتن باشد تادر اصطلاح بدن سرد نشود و سپس دوش آبگرمی گرفته و صبحانه یا عصرانه مناسبی میل شود .

باید توجه شود اگر ورزش منجر به عرق کردن نشود یعنی بدن نتوانسته از محدوده مصرف انرژی پایه خارج شود به تعبیری دیگر ورزش باید بتواند حاملان ذخیره انرژی در بدن که چربی ها و قندها هستند را مصرف کند و دوچرخه تجزیه آنها را به راه اندازد وی یکی از علائم راه افتادن مصرف انرژی های ذخیره شده گرم شدن بدن و به دنبال آن عرق کردن است . ورزش مناسب درمانی است که مخارج و عوارض ندارد . ورزش موجب می شود چربی هاوقندهای اضافی بدن سوخته شوند وسلولها فضای سیتوپلاسمی خودراازواکوئل های مملو از چربی خالی کنند و فضای مناسب برای انجام واکنش های متابولیسمی فراهم گردد . قلب و برخی از عضلات دیگر از اسیدهای چرب برای تامین انرژی خود استفاده می کنند و در اثر ورزش اشکال ذخیره اسیدهای چرب مثل تری گلیسرید شکسته شده و می سوزد . در نتیجه تری گلیسرید خون خیلی سریع کاهش می یابد .

رگهای خون رسان به خود قلب (عروق کرونر) که به دلیل وضعیت خاص و مستعد پلاکهای اتروم ( گرفتگی رگهای قلب که منجر به سکته قلبی می شود ) می باشد ورزش موجب می شود مصرف و متابولیسم کلسترول که هسته اصلی این پلاکها است افزایش و این چرخه خطرناک تشکیل نشود یا بسیار دیر هنگام بوجود آید . ورزش موجب افزایش برون ده قلب و خون رسانی آن به سراسر بدن و به خصوص مغز می شود . در اثر رسیدن اکسیژن و کلوکز بیشتر به سلول های مغزی موجب افزایش کارایی مغز برای فکر کردن و بخاطر سپردن و فرایند IQ  می گردد.

ورزش به دلیل اثر گذاشتن بر ترشح آمفتامین ها موجب افزایش اعتماد به نفس و اراده و احساس قدرت و نشاط و شادابی در فرد می گردد.

ورزش مناسب موجب می شود جذب کلسیم در بدن افزایش یافته و به خصوص رسوب آن در شبکه های استخوان ها افزایش یابد و از پوکی استخوان ( استئوپورز ) جلوگیری کند .

ورزش موجب ترشح هورمون رشد شده و نوجوانان و جوانان دارای رشد طولانی و بلند قدی شوند هچنین ورزش اثر مستقیمی بر روی کلیه ها داشته و موجب می شود فیلتراسیون گلومری افزایش یافته و خود در زمان کمتری تصفیه و سم زدایی شود . ورزش موجب می شود کبد که مثل یک کارخانه عظیم پتروشیمی مواد خام جذب شده از روده ها را پالایش و پیرایش و پردازش می کند و بسیاری از مواد اصلی پروتئین

سازی را برای بردن آماده می نماید و خیلی سریع از مواد سمی که محصول متابولیسم های کبدی است و نیز مواد سربار مثل چربی و قند پاکسازی شده و با کارایی بالاتری اعمال مختلف خود را انجام دهد .

ورزش موجب تنظیم حرکات معده و روده ها شده و از انباشت مواد غذایی به خصوص در روده ها جلوگیری کرده و با افزایش حرکات گوارشی موجب هضم و جذب مواد مفید و دفع سریعتر مواد زاید گردد .

 ورزش موجب نشاط سلولی می شود یعنی با وادار کردن تک تک سلول ها به فعالیت موجب بازسازی آنها ، فعال کردن آنزیم ها و پمپهای غشایی و میتوکندری ها که در واقع راکتورهای تولید انرژی درون سلولی هستند می گردد باید بدانیم در کنار یک ورزش مناسب از یک تغذیه خوب شامل مقدار کافی پروتئین ( گوشت قرمز، مرغ، ماهی و... ) وهیدرات های کربن ( نان، برنج، سیب زمینی و ...) و چربی و ویتامین ها ( گروه B،C،A،D و... ) که معمولاً در میوه جات و سبزیجات وجود دارد و املاح ( سدیم و پتاسیم و آهن و ... ) که معمولاً در مواد غذایی و لبنیات و میوه جات متنوع وجود دارد استفاده کنیم و از مصرف داروها و مکمل ها بدون مشورت پزشک و کارشناسان تغذیه خودداری نماییم .


دیدگاه ها : نظرات
منابع: كانگ فو توآ 21 اهواز ،
آخرین ویرایش: جمعه 1390/01/19 20:01